Let's dance!

7 april 2018

HENK DANSANTNa een zalige nacht in een koele kamer, konden de liefhebbers ’s morgen verkoeling zoeken in het zwembad. Velen voelden zich geroepen, slechts enkelen waagden zich aan een duik. De anderen namen een (laatste?) douche en daarna was het tijd voor een royaal ontbijt. Naast het ruime aanbod aan lekkernijen (mmmm, die cake!) was er ook een overvloed aan lekker fruit. Uitgerust en met een volle maag was iedereen klaar voor de autorit naar het binnenland, richting Dogbo. Voor onderweg stopten we nog even in de lokale “drive-in MC Nutty” voor cashew – en pindanoten. De rit naar Dogbo was een feest voor het oog. Onderweg zagen we de Béninese alledaagse drukte en het kleurrijke leven. Hoe verder we van Cotonou verwijderd waren, hoe groener het landschap werd. Onderweg stopten we in een café voor “du pain, du béninoise et du ananas”. We zagen zelfs enkele besparingen voor ons team “projecten Openbaar Domein” (later meer hierover 😉). En dan was het zover : de aankomst in “Sous le Kapokier”. Iedereen kreeg zijn kamer toegewezen en het was voor enkelen toch even wennen : (voorlopig) geen water, ad hoc lakens/handdoeken, overal beestjes, “electrique elastique”, … Sommigen meenden zelfs dat we “in de aap waren gelogeerd”. In de nieuwe “salle de conference” hadden we een officiële meet-en-greet met de collega’s van Dogbo. Daarna ging het richting “Clac” waar we verrast werden met een optreden en een dansvoorstelling. Met de “R” van Roeselare op de achtergrond werden we (onder lichte dwang) uitgenodigd om ook deel te nemen aan de dansfestiviteiten. De tonen van de drums werken opzwepend en onze eigenste “Rudi Vranckx” had last van een hardnekkige fan. Daarna was het keuzestress geblazen want we moesten stoffen kiezen! De ene wou een effen motiefje, de ander iets kleurrijks maar na de tweede zaak had elk wat hij/zij wou. Na het avond-eten (lapin bicyclette!) kwam de coutourière om onze maten te meten. Met een Béninoise in de hand was het nog even nakletsen met de Afrikaanse nocturale geluiden op de achtergrond. Benieuwd wat de nacht zal brengen…